رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

آسمان ایران ابری می‌شود | رگبار و رعد و برق در پیش است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: از امروز سامانه‌ای بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و تحت تاثیر آن شهروندان در بسیاری از مناطق کشور آسمانی ابری، رگبار و رعد و برق و وزش باد را تجربه خواهند کرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: از امروز سامانه‌ای بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و تحت تاثیر آن شهروندان در بسیاری از مناطق کشور آسمانی ابری، رگبار و رعد و برق و وزش باد را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۰۵۱۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه از امروز فعالیت ‌سامانه‌ای بارشی در کشور آغاز می‌شود، عنوان می‌کند: سامانه‌ای بارشی از شمال غرب‌ وارد کشور می‌شود و تحت تاثیر این سامانه مناطق شمال غرب و غرب کشور شاهد وقوع پدیده‌هایی مانند باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قدرت این سامانه نسبت به سامانه‌ای که حدود دو هفته قبل سبب وقوع سیل شد، بیشتر است؟ به جام جم آنلاین می‌گوید: قدرت این سامانه بارشی نسبت به سامانه قبل کمتر است.‌

آن طور که ضیاییان توضیح می‌دهد، در فصل بهار بیشتر بارش‌ها در ساعات بعد از ظهر اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه میزان بارش‌ها در زمان کوتاه نیز قابل توجه است به شهروندان توصیه می‌شود که در روزهای بارانی به بستر رودخانه‌ها نزدیک نشوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره دیگر مناطقی که تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت نیز‌ توضیح می‌دهد: از اواخر امروز شهروندان درمناطق زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور شاهد رعد برق، وزش شدید باد و رگبار خواهند بود.

‌به گفته او ‌شرایط جوی در مناطقی که به آن اشاره شد، برای فردا سه‌شنبه نیز همراه با وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این مناطق فردا شهروندان در‌‌ شرق، جنوب شرق استان‌های ساحلی شمال کشور، مناطق جنوبی البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و غرب لرستان نیز وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق را تجربه خواهند کرد.‌

آسمان ایران ابری می‌شود | رگبار و رعد و برق در پیش است

ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در ‌ چهارشنبه پیش‌رو نیز عنوان می‌کند: در چهارشنبه این هفته نیز شهروندان در جنوب شرق، شرق، برخی مناطق ساحلی شمال کشور، جنوب البرز مرکزی و استان‌هایی مثل اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده را شاهد خواهند بود.

به گفته او در پنجشنبه پیش‌رو نیز شهروندان در نیمه شرقی کشور رگبار پراکنده را شاهد خواهند بود.

‌کارشناسان سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران نیز در روزهای پیش‌رو پیش بینی می‌کنند که شهروندان در این کلانشهر روزی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد را تجربه کنند. شرایط جوی پایتخت برای فردا سه‌شنبه نیز نیمه ابری همراه با وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

به این ترتیب درباره شرایط جوی در  دیگر کلانشهرهای کشور در روزهای پیش‌رو نیز می‌توان گفت، شهروندان در اراک از امروز تا  پنجشنبه ‌آسمانی ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد را تجربه خواهند کرد. شرایط جوی در اصفهان نیز برای این روزها ابری و نیمه ابری پیش‌بینی شده است. در تبریز نیز شهروندان آسمانی ابری و نیمه ابری را خواهند داشت با این تفاوت که احتمال بارش باران در این شهر بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها